Застосування партизанського маркетингу для просування товару

Іліка Г.П.
25 травня 2015

Партизанський маркетинг – це малобюджетний спосіб реклами і маркетингу, що дозволяє ефективно просувати підприємствам товари або послуги, здобувати нових клієнтів і збільшувати прибуток, не вкладаючи або майже не вкладаючи грошей. Тому партизанський маркетинг називають також "малобюджетним маркетингом" або «маловитратним маркетингом».

Для багатьох підприємств,якіне володіють великими бюджетами на рекламу та просування свого товару, використання саме партизанського маркетингу дає шанс хоча б якось достукатися досвідомості клієнтів.

Проведені дослідження в даній галузі показали, що даний вид маркетингу слід використовувати підприємствам які дійсно не мають коштів на рекламу або коли бюджет є, проте він розпланований на дорожчі методи просування, і залишається питання, що робити із залишками цих коштів, також тоді, коли традиційною рекламою важко або неможливо охопити заплановану цільову аудиторію, або коли існують законодавчі обмеження щодо просування даного виду товару.

В основу партизанського маркетингу закладений простий принцип: якщо у вас немає багато грошей на рекламу, тоді використовуйте нестандартні рекламні носії та незвичайні ідеї.

Партизанський маркетинг має ряд особливостей, на які доцільно звернути увагу:

1.                       Швидкий результат. Оскільки даний вид маркетингу є досить дешевим способом реклами, тому він застосовується малими підприємствами, які не мають значних грошових запасів і тому не готові чекати місяцями, поки спрацює звичайна реклама, і саме партизанський маркетинг має певні інструменти, які дозволяють отримати нових клієнтів буквально наступного дня.

2.                       Непомітність для конкурентів, а тому й неможливість копіювання. Якщо звичайна рекламна активність підприємства помітна не тільки потенційним клієнтам, але і конкурентам, то більшість партизанських способів реклами приховані від сторонніх очей, цю рекламу побачать тільки потенційні покупці, і більше ніхто.

3.                       Можливість виміру ефективності кожної рекламної акції. Перевага надаєтьсятим способам реклами, для яких можна підрахувати віддачу. Крім того, використовуються спеціальні прийоми, які дозволяють виміряти ефективність звичайних рекламоносіїв.

4.                       Партнерство з конкурентами. Замість того, щоб витрачати сили на боротьбу з конкурентами, «партизани» віддають перевагу налагодженню з ними взаємовигідного партнерства.

            Безумовно, партизанський маркетин потребує чималої інтелектуальної праці, креативного мислення та рішучості для того, щоб створювати щось нове та неординарне. Існують деякі техніки, які досить успішно використовуються в сучасному партизанському маркетингу. 

1. Безкоштовні сувеніри (ручки, календарі, запальнички, футболки). Їх беруть, навіть якщо вони не дуже потрібні. Таким чином, споживач отримує постійне нагадування про підприємство та товар. 

2. Простий для запам'ятовування номер телефону. Західні фірми навіть використовують слова, що складаються з літер, розташованих на цифрах телефонної панелі, щоб номер краще запам'ятовувався. 

3. Логотип на транспорті підприємства. Крім того, на автомобілях часто розміщують  іншу фірмову символіку, а також інформацію про підприємство (адреси, телефони). 

4. Вітальні листівки. Можна розсилати своїм потенційним клієнтам цікаві і оригінальні листівки, які містять також інформацію про товар або послугу вашого підприємства. 

5. Божевільний трюк. Можна запропонувати клієнтам щось незвичайне, що змусить говорити про вашу компанію.

Важливо пам'ятати, що будь-які вдалі маркетингові ідеї завжди засновані на обізнаності з  цільовими ринками та умінні ефективно підтримувати з ними зв'язок. Особливість партизанського маркетингу полягає в розумінні того, що творчий підхід означає більше, ніж вкладання великих грошових коштів.

Таємниця успіху партизанського маркетингу полягає в оригінальності методів просування. Кожна успішна маркетингова стратегія орієнтована на потреби конкретного покупця і включає в себе не прісні рекламні повідомлення, а одноразові  акції і нестандартні рішення. Вибір цих рішень залежить завдань поставлених перед підприємствами. Для деяких невеликих підприємств, першочерговим є довгострокове існування на ринку товарів та послуг і творчий підхід до реклами.       

Вдалими прикладами використання партизанського маркетингу на світовому ринку стали наступні:

1.                       Факел, який несли в олімпійському забігу, встиг згаснути чотири рази. Повертали до життя його за допомогою запальнички Zippo, виробник написав на своїй сторінці у Фейсбуці: «Ми відновили порядок у світі і врятували Олімпійські ігри в Сочі» (#ZippoSavesOlympics). Пост зібрав понад три тисячі лайків, новина вже стала першою легендою Олімпіади, компанії дуже круто пощастило. 

2.                        У 1984 році Стів Джобс презентував комп'ютер Macintosh. Запустивши його, компанія безкоштовно поставила по одному комп'ютеру в кожну каліфорнійську школу. Діти були в захваті від новинки і розповідали про неї батькам. В результаті компанія сформувала ціле покоління користувачів, які стали шанувальниками продукції Apple.

3.                       У 2002 році компанія «Евросеть» відкривала більш ста салонів зв'язку і, щоб залучити клієнтів, провела наступну акцію. Перші десять чоловіків і десять жінок, які роздяглися догола 1 квітня, отримали смартфон Motorola C350 безкоштовно. Охочих знайшлося багато, а охочих подивитися на це видовище ще більше. «Евросеть» витратила $ 13003, зате після акції залучила понад 30 тисяч користувачів на сайт, популярність самого салону зросла в кілька разів, а фотографії голих щасливих людей ще кілька років блукали інтернетом.

4.                       Virgin Cola стала популярною в Британії та Америці завдяки тому, що її творець Річард Бренсон не раз зі сцени говорив: «Друзі, я хочу спростувати чутки про те, що Virgin Cola володіє ефектом віагри. Багато разів мені про це говорили. Але ми провели дослідження, і начебто немає ніяких доказів». Насправді чуток не було, досліджень теж. А споживачам звичайно ж захотілося спробувати такий чудодійний напій.

У 2002 році під час Кубка матчу з регбі в Австралії в найвідповідальніший момент гри по полю пробігли двоє зовсім голих чоловіків, на спинах яких був намальований логотип Vodafone. Все б нічого, якби Telstra (основний спонсор матчу) не було головним конкурентом Vodafone. «Жарт» оцінили всі ЗМІ, кілька днів першою смугою газет була саме ця новина. Трюк обернувся для компанії пожертвуванням в $ 100 тисяч і публічними вибаченнями, хоча, напевно, для Vodafone це дрібниця